پنجاه ساله

web-saghii.jpg

اسم من در شناسنامه ام ساقی قهرمان است

تاریخ تولدم بهمن هزار و سیصد و سی و شش است

بچه های من بیست و شش ساله و بیست و دو ساله اند

 

 

15 نظر برای “پنجاه ساله

  1. سلام خانوم قهرمان واقعاً نمی دونم سوال درستی میپرسم یا نه اما دانستنش بهم کمک میکنه. میخواستم بدونم که بچه هاتون در مورد شما اینکه یک همجنسگرا هستید فکر میکنند و چطور با این قضیه کنار اومدن. خوشحال میشوم جواب بدید.

  2. تصحیح میکنم.

    سلام خانوم قهرمان واقعاً نمی دونم سوال درستی میپرسم یا نه اما دانستنش بهم کمک میکنه. میخواستم بدونم که بچه هاتون در مورد شما اینکه یک همجنسگرا هستید فکر میکنند و چطور با این قضیه کنار اومدن. خوشحال میشوم جواب بدید.

  3. خانم قهرمان:
    من فكر مي كنم برای بسياری قابل فهم نباشد حس و نگرش شما.اما اگر از چيزهای عادی زندگی خود بگوييد شايد آنها باورشان شود كه شما نيز همچون همه يك انسانيد با احساسات عواطف افكار نگرشها دغدغه‌ها و… انساني.
    مثلا صحبت از فرزندانتان شايد در ابتدا گروهی را شوكه كند و طبق معمول ليچارگویی كنند اما با بيان نوع رابطه خود با فرزندانتان آنها شايد كم كم به وجوه مشترك انساني خودشان با شما – و افرادی چون شما- پي ببرند.

  4. سلام ساقی

    تو که اینهمه خودت هستی که صاف می نشینی رو به دوربین
    جرا یک (عکس تزئینی) از پشت را غالب ما کردند به جایت؟

  5. آرش، بچه های من تو محیط کانادا بزرگ شده ن. تو مدرسه و سر کارشون همکلاس و همکار همجنسگرا داشتن. همجنسگرا بودن براشون چیز عجیبی نیست.
    ضمن اینکه بچه های من از وقتی که خیلی بچه بودن عادت کرده ن مادرشون، به دلایل زیاد، متفاوت باشه با بقیه ی مادرها و این تفاوت براشون عادی شده. این تفاوت، گرایش جنسی من نبوده، اختلاف نظر من با قراردادهای معمولی سنتی فرهنگی بوده که به چشم بچه های کوچولوی من فقط به عنوان «تفاوت» دیده می شد. در عین حال بچه های من هم مثل همه ی بچه های کوچولوی دیگه بیشتر به چیزهایی اهمیت می دادن که مستقیما به زندگی خودشون مربوط می شد. یعنی اگر من وقت نداشتم ببرمشون پارک ناراحت می شدن، ولی اگر می بردمشون پارک و خودم هم با رفیقم کنارشون راه می رفتم مشکل خاصی به ذهنشون نمی رسید. طبیعی هم هست، مگه بچه ها چقدر حوصله دارن تو زندگی پدر و مادرشون دخالت کنن؟ حالا هم اونقدر بزرگ هستند که تمام این سر و صداها به نظرشون، به خاطر اینکه اهمیت قضیه رو در داخل نمی دونند، فقط یه خورده عجیب میاد. بچه های من پیش از اینکه با گرایش جنسی مادرشون آشنا بشن با روابط آزاد و انتخاب های آزاد مادرشون آشنا شدن و یاد گرفتن به مادرشون و به انتخاب های مادرشون احترام بذارن. اما یک مسأله ی دیگه هم اینجا هست. من همیشه فکر می کردم که درست به اندازه ی بچه هام حق زندگی دارم. دوست داشتم همه ی کارهای دنیا را برای بچه هام بکنم، اما حق زندگی خودم را دوست نداشتم به بچه هام بدم. می ترسیدم اگر این کار رو بکنم، همین فداکاری باعث بشه دوستشون نداشته باشم. منظورم اینه که در مورد «خودم» هیچوقت به هیچکس، حتی به بچه هام، حق تصمیم گیری ندادم. اونا، اون چیزی که من هستم رو قبول کردن، همینی که من هستم، منو دوست دارن، همینی که هستم. من هم بچه هامو، همونجوری که هستن دوست دارم، هیچوقت بهشون فشار نیاوردم که مثل من زندگی کنن، هیچوقت.

  6. آقای مزیدی، من همین جور نشسته ام نگاه می کنم به پیشنهاد شما. می فهمم از من چی خواسته اید، و چرا، با وجود این، دست خودم نیست، زل زدم به این جمله و ساعت شد ده شب. یعنی من باید ثابت کنم که من انسانم.
    می فهمم. حتما لازمه که ثابت کنم انسانم. اما باید بگردم دلیل پیدا کنم. باید تا فردا صبر کنم بعد جواب بدم.

  7. اینک، در این جا شاعر است، هنرمندی است؛ شاعر که می کوشد با منظق شاعرانۀ خود پرده ای از انچه حقیقت توان نامید برگیرد و به رویارویی ای نو با امور و با دوست داری های جهان درون و بیرونش برسد. احساس خود را هر دم بر اساس حالات روحی دگرگون شونده و انسانی اش ترجمه کند، تا ان که جهان ما را، جهانی خیالی/حسی و منطقی، جهانی عمیق و سطحی را که وقت هایی خود هم زیبایی هایش را از ما نهان می کند، و بیشتر در ان وقت ها، با معرفت، با عواطف و با حس خود زیباتر و انسانی تر بگرداند.

  8. ba salam.omidvaram khub va salamat bashid?chera javab namehaye mano nemidid?2 ta email baratun zadam va javabi nagereftam.lotfan shomareh tamas khodetun ro baram befrestid chon dust daram ba shoma harf delam ro begam.
    besiar sepasgozaram

  9. فدای دین اسلام بشم که همجنسگراها رو مستقما تو جهنم می تلپونه
    ….
    خدا همه چیز رو جفت آفرید چون انسان رو در دو جسم وروح زن و مرد آفرید
    ..
    خدا یک مرد رو برای مرد بودن و یک زن رو برای زن بودن آفرید …

    اما حیف که جواب خدا رو اینجوری می دی حیف…

پاسخی بگذارید

