پشت تمام داستان هایی که تعریف می کنید

اگر مي‌خواهيد بگوييد كه “چه دنياي مزخرفي داريم كه توي اين دنيا به زن‌ها به چشم جنس دوم نگاه مي‌كنند و مخصوصا در كشورهاي با حكومت ديني اين موضوع واضح‌تر و مشخص‌تر است و اين برخلاف انسانيت انسان‌هاست”، خب من هم همين را مي‌گويم، من هم به همين اعتقاد دارم.
اگر منظورتان اين بوده كه “تو هم يه آدمي هستي مثل همه آشغال‌هايي كه تو ايران مي‌بينيم و اصلا نمي‌توني بفهمي كه زن چيست و تنها چيزي كه مي‌فهمي همون چيزاييه كه تو مخت فرو كرده‌اند”، خب صددرصد در اشتباه به سر مي‌بريد، خلاص!
اگر ته حرفتان اين است كه “چون در طي تاريخ خيلي به زنها ظلم شده حالا مي‌خواهند هر كاري دلشان بكنند تا از بند ظلم رها شوند”، به نظر بنده همجنس‌گرايي هيچ ربطي به ظلم تاريخي بر زن‌ها ندارد، مگر مرد همجنس‌گرا كم داريم؟

 چه كسي تحقيق كرده كه بين ميل جنسي به هم‌جنس و ظلم و حقوق و تاريخ ارتباطي هست؟ به نظر من كه هيچ ربطي به تاريخ زن‌ها و مردها نداره، در همه زمان‌ها هم‌جنس‌گراها بوده‌اند و خواهند بود، اصلا ارتباط بين بحث‌هاي تاريخي كه اشاره كرديد با موضوع را نمي‌فهمم!
اگر گفته‌ايد كه “هم‌جنس‌گراها هم آدم هستند”، بايد بگويم كه اصلا مطرح كردن چنين بحثي (كه نمي‌دانم كي و چه‌طوري شروع شده) خجالت ‌آْور است. درباره سيب‌زميني كه حرف نمي‌زنيد، درباره انسان‌هايي حرف مي‌زنيد كه تمايلات جنسي دگري دارند، همين.
اما درباره عرف جامعه، دقيقا درست است كه عرف جامعه با همجنس‌گراها مخالف است، عرف را نه من ساخته‌ام نه شما، در طي سال‌ها ايجاد شده است و سال‌ها نياز است تا در آن تغييراتي ايجاد شود. عرف جامعه چيز مزخرفي است اگر دربند آن اسير باشيم، اگر آن‌را خوب بشناسيم بهتر مي‌توانيم از قسمت‌هاي خوبش استفاده كنيم و از قسمت‌هاي بدش دور باشيم. نه من نه شما نه هيچ‌كس ديگري مسوليت عرف جامعه را ندارد، همه در آن نقش داريم اما هيچ‌كس به تنهايي مسوليت آن‌را ندارد، اگر شما در ايران زندگي مي‌كنيد به اندازه من در عرف ايران سهيم هستيد، چه بد چه خوب.

ضمنا رها شدن زن‌ها از بندهاي تاريخي با تمايلات جنسي (چه با مرد چه با زن) تغيير نمي‌كند.

خانم قهرمان! شما از بندهاي تاريخي رها شده‌ايد؟!

خيلي نوشتم، اما اصلا حرف من هيچ‌كدام از اين‌ها نبود. من خطاب به خانم قهرمان گفتم كه فكر مي‌كنم پشت تمام داستان‌هايي كه تعريف مي‌كنند حرف ديگري هست كه آن موتور فعال اين بحث‌ها است، خواستم بدانم كه آن چيست. اين‌كه خانم قهرمان تمايل داشته‌ باشند دراين‌باره بگويند يا نه چيز ديگري است كه ايشان تشخيص مي‌دهند.

ضمنا، هر روز آن‌قدر جرم مرتكب مي‌شويم كه با هر مجموعه‌اي از اصول اخلاقي كه در نظر بگيريد داراي رتبه بسيار پايين انسانيت مي‌شويم، هم من هم شما.   

                                                                                                 ابوالفضل

2 نظر برای “پشت تمام داستان هایی که تعریف می کنید

پاسخی بگذارید

