تکمیلی: حمید پرنیان

hamdi parnian: ساقی
hamid parnian: اما جا داشت این آخر مقاله ات
که می گی همجنسگرایی چیزهایی رو به دست می آره و در همون زمان چیزهایی رو از دست می ده
اشاره می کردی که چه چیزهایی رو از دست می ده
یعنی می گفتی که مرد بودن ِ دگرجنسگرایی رو از دست می ده
و نوع دیگری از مرد بودن رو تولید می کنه
مردانگی ای که با دگرجنسگرایی فرق داره و به همجنسگرا کمک می کنه
مردانگی لزوما مردانه بودن نیست
همون جور که خودت گفتی
و البته زنانگی هم همون زن بودن و زنانه نیست

می خوام بگم این مقاله  تو سر و ته ه
اول نتایج رو گفتی
و بعد استدلال کردی

من اینجور احساس می کنم

.

saghi.nevisht: ادامه بده
hamid parnian: همین
این که اگر استدلال ات رو می بردی اول و بعد می گفتی که حالا چه چیزی رو باید جایگزین کنه
فکر می کنم بهتر بود
این جوری که نوشتی
نیازه یه بار دیگه خونده بشه
من فکر می کنم به چیز درستی اشاره می کنی
جنگی که همجنسگرایی با دگرجنسگرایی داره در همین مردونگی ه
نه در زنانگی
چون دگرجنسگرایی سراسر مردانه است
حتی زنانگی اش
یعنی زنانگی هم با توجه به مردانگی تعریف می شه
حالا اگر مردی پیدا بشه که اون جوری مرد نباشه
یعنی دگرجنسگرایی رو به چالش بکشه
و به قول زیبای تو همجنسگرایانه مرد باشه
اون وقت زنان دگرجنسگرا هم می تونن تعریف خودشون رو عوض کنن
می تونن انتظارات و فانتری ها شون رو تغییر بدن و گشاد کنند و بسط بدن
مثلا من وقتی از تو شنیدم که  اون خانمی که دوستته عاشق این مرد های فمینه  هست
فمینه و البته  نه مرد-ساختار-زدا
شوکه شدم
یه سرنخ بود برا ی من
من فکر می کنم
موضوع خراب کردن مردانگی نیست
بلکه بازشناسی مردانگی هاست
و بی قدرت کردن مردانگی هژمونیک ه
مردانگی اسلامی دگرجنسگرا
hamid parnian: ………

پاسخی بگذارید

